wherever SIM The Smarter E Europe: presenterar M2M SIM-kort för solcellsindustrin och applikationer för e-mobilitet

wherever SIM GmbH är en av världens ledande leverantörer av moderna och säkra M2M SIM-lösningar. På The Smarter E Europe kommer det Hamburg-baserade företaget att presentera sina SIM-kort för maskin-till-maskin-kommunikation och deras fördelar för energibranschen. Förutom dataöverföring i realtid handlar det bland annat om säker fjärråtkomst till laddstationer eller solcellssystem. Företaget kommer att vara representerat på Power2Drive-mässan och Intersolar i München den 19-21 juni.

Efterfrågan på hållbara energilösningar och transportmedel med låga utsläpp är fortsatt hög, samtidigt som installerad solkraft och marknaden för elfordon växer stadigt. Denna snabba utveckling ställer företag inför utmaningen att effektivt hantera laddningsinfrastruktur och energiproduktionssystem. wherever SIM För båda sektorerna har M2M etablerat sig som en ledande leverantör av innovativa anslutningslösningar och har branschledare som Mer och Chargepoint bland sina kunder. wherever SIM Ett M2M SIM-kort från tillhandahåller den nödvändiga dataanslutningen i cirka 10% av de mer än 535.000 e-laddningsstationer som finns installerade i Europa.

wherever SIM "Samarbetet med har visat oss det enorma mervärde som innovativa M2M-lösningar erbjuder för våra medlemmar och hela e-mobility-sektorn. wherever SIM Som en aktiv medlem i vår förening ger du ett betydande bidrag till att öka effektiviteten inom mobilitetssektorn", säger Christian Heep, VD för German Electric Mobility Association (BEM).

Stabil dataförbindelse för solcellssystem och laddningsinfrastruktur - oavsett var de befinner sig

När M2M SIM-korten har satts in i slutenheten möjliggör de tillförlitlig och säker realtidskommunikation mellan enheter och system via mobilradio. Den speciella funktionen: SIM-korten ger tillgång till olika leverantörers mobiltelefonnät inom ett land (nationell roaming) och därmed en mobiltelefonanslutning nästan överallt. Denna sömlösa anslutning gör det möjligt att övervaka, hantera och underhålla laddstationer, energilagringssystem eller energigenererande system på distans, oavsett plats.

Viktiga funktioner och fördelar med M2M SIM-kort för energibranschen:

• Global uppkoppling genom tillgång till mer än 485 mobilnät över hela världen
  • Övervakning och styrning i realtid för snabba insatser och optimering
  • Hög datasäkerhet tack vare APN, VPN och statiska IP-adresser
  • Skalbar och flexibel infrastruktur i linje med ökande efterfrågan
  • Förbättrad kundupplevelse genom sömlös uppkoppling

"Vårt deltagande i The Smarter E Europe understryker vårt engagemang för innovation och hållbarhet inom energibranschen. wherever SIM Med våra M2M SIM-kort erbjuder vi lösningar som stöder övergången till en hållbar energiframtid och optimerar nätverkandet av enheter och system", förklarar Tim Müller, VD för .

wherever SIM På Power2Drive kommer BEM att presentera sina lösningar tillsammans med BEM i monter B6-450.

wherever SIM På Intersolar kommer vi att presentera våra M2M-lösningar tillsammans med UNEF i monter B3-180.

Om wherever SIM
datum